Meny



Till vårt huvudkontor i Lidköping söker vi nu en
sälj- och serviceinriktad person till vår kundsupport.

Kinnegrip har som ambition att vara branschledande i Europa. Vi når denna position genom en företagskultur präglad av kundorientering och medarbetarengagemang där varje medarbetare har mandat men också ansvar att fatta egna och snabba beslut i vardagen. Vi har en mycket hög marknadsnärvaro såväl fysiskt som digitalt, uppdaterat produkterbjudande och jobbar med ständiga förbättringar för att säkerställa kontinuerliga produktivitetsförbättringar och hög servicegrad.

Kinnegrip står inför en spännande tillväxtresa och söker nu en Sälj- och serviceinriktad kundsupport som vill bidra till deras utveckling.

Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Sälj- och kundsupport är du kundens primära kontakt gällande order- och leveransadministration, offerter, prisinformation och allmän kundservice. Det innebär att du håller en hög servicegrad till kunder samt jobbar nära och stödjer säljarna i deras arbete. Du jobbar även tätt tillsammans med marknadskoordinatorn och övriga interna funktioner.
Du är en viktig del i bolagets långsiktiga utveckling och bidrar aktivt genom att arbeta mot de för avdelningen uppsatta målen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vårda och utveckla bolagets kundrelationer genom hög servicegrad och kundfokus
- Orderläggning, orderadministration och leveransuppföljning
- Offerter, kundprislistor och prisinformation
- Fakturering och annat administrativt försäljningsarbete
- Affärs- och säljsystemadministration
 

Din Profil
Vi ser gärna att du har utbildning inom ekonomi/försäljning/marknad eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har god datorvana med kunskaper i Officeprogram och erfarenhet av att arbeta i CRM- och affärssystem. Då största delen av försäljningen är i Europa ser vi att du är bekväm med både svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du kan tyska eller något annat språk. Försäljning sker mer och mer genom digitala kanaler och vi ser gärna att du har erfarenhet av detta.

Du är en engagerad, noggrann, strukturerad och självgående person. Självklart har du ett utpräglat kundfokus och genom att vara agil och lösningsfokuserad anpassar du dig lätt till ändrade förutsättningar, utan att tappa kvalitet- och kundfokus. Vi ser också att du är en relationsskapande person som har god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Kontakt
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, tel +46 705 80 98 93 lotta@humanandexecutive.se
Ansökan mailar du till info@humanandexecutive.se senast 26/9.
Intervjuer kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan – gärna redan idag!

Passar inte ovan tjänst dig? Då finns även en möjlighet för dig att skicka in en spontanansökan genom att klicka här

webmail